Dimensions of teaching with a competency approach
Abstract
Educational renovation is a condition required by previous educational situations, on the one hand to reach the level of developed countries, on the other hand for the achievement of effective objectives in the educational procedure.
This is how we will approach in this article the genesis of a skills pedagogy, the dimensions of this type of teaching and the method of constructing methodologies according to skills, with a focus on effective approaches to teaching and its levels.
Finally, learning strategies in teaching with skills will be presented.
Downloads
References
- رمضان أرزيل، محمد حسونات : مدخل إلى التفتيش بالكفاءات، دار الأمل، تيزي وزو، 2000، ص 188.
- محمد الصالح حثروبي : المدخل إلى التدريس بالكفاءات، دار الهدى للنشر والتوزيع، عين مليلة، الجزائر، 2002، ص 23.
- ردينة عثمان أحمد، حذام عثمان يوسف : طرق التدريس، ط1،دار المناهج للنشر والتوزيع، عمان الأردن، 2001، ص 35 .
- محمد الصالح حثروبي : المرجع السابق، ص 26.
- نفس المرجع، ص 138.
- مديرية التربية لولاية المسيلة : ملتقى معلمي السنة أولى إبتدائي حول مشروع مناهج المقاربة بالكفاءات، أيام 11، 15/11/2004، ص 10
- محمد الصالح حثروبي : المرجع السابق، ص 108.
- *- د.بوعلاق محمد، التدريس بالكفاءات والتدريس بالأهداف أية علاقة، ورقة مقدمة في اليوم الدراسي حول التدريس بالكفاءات يوم 26/02/2006، قسم علم النفس، جامعة المسيلة .