The knowledge economy and the necessities of comprehensive development In Arab countries
Abstract
This stady addressed the close connection betwen the aspirations of arab development and the reasons for their disadvantages in the use of tools and accessories knowledge economy ,which has been in continuous decline education level and the low of research and development and the emergence of the bureaucratic,the components of the knowledge economy in the arab world.
Content knowledge and the need to be completed by the public and private sectors .the stydy found of conclusions and recommendations enumerated in the latest research.
Downloads
References
- الرفاعي : أد. غالب عوض ، "اطلالة اكاديمية على ادارة المعرفة" ، مجلة الرابطة ، عدد خاص ، المجلد الرابع ، العددان 3 و 4 ، تشرين الثاني ، 2004 .
- حلوش، د. عاكف نايف ، "اثر التكنولوجيا في تكامل الاقتصاديات العربي في ظل العولمة الاقتصادية" ، مجلة الرابطة، المجلد الخامس، العدد الاول، آذار، 2005.
- عبد الهادي ، محمد فتحي ، "أسس مجتمع المعلومات وركائز الاستراتيجية العربية في ظل عالم متغير " ، اعمال المؤتمر التاسع للإتحاد العربي للمكتبات والمعلومات حول الاستراتيجية العربية الموحدة للمعلومات في عصر الانترنت (اكتوبر / 1998) ، المنظمة العربية للتربية والثقافة والعلوم .
- نبيل ، علي ، "العرب وعصر المعلومات في علم المعرفة (148) " ، المجلس الوطني للثقافة والفنون والآداب ، 1994 .
- نبيل ، علي ، "تكنولوجيا المعلومات المعلومات وتطور العلم : منظور عربي " ، جريدة الرأي الاردنية ، السبت ، 26 آذار 2005 ، العدد 12605 .
- سليمان ، أ.د. جمال داود، "المعرفة العربية و التنمية " ، مجلة الرابطة، المجلد الرابع، العددان 3 و 4 ، تشرين الثاني ، 2004 .
- خضري ، أ.د. محمد، "متطلبات التحول نحو الاقتصاد المعرفي ، مجلة الرابطة، المجلد الرابع، العددان 3 و 4 ، تشرين الثاني ، 2004 .
- http:// www. Arabcin.net /Arabic /5nadweh /print / pivot-4economics-knowledge.htm
ثانياً : المصادر باللغة الفرنسية :
- le Crosnier, Herve l'Economie de l'information dans le contexte des nouvelles technologies. (1997) 11p http://www.altavist.com
- Martinet, Bruno; Marti, Yves-Michel L'intelligence economieque; les yeux et les oreilles de l'entreprise. Paris. Les editions d'Organization, 1995. 244p.
- Miege, Bernard. La pensee communicationnelle. Grenoble. Presses Universitaires de Grenoble, 1995, 118p.